Earlier this month, members of Net4U Lab took part in the 17th International Conference on Quality of Multimedia Experience (QoMEX 2025) in Madrid — one of the leading global events on Quality of Experience (QoE) and User Experience (UX) in multimedia systems.
Net4U researchers contributed with four papers, showcasing cutting-edge studies on immersive multimedia and human-centered innovation:
“QoE in Multi-user Collaborative Virtual Reality Games: Impact of Network and Avatar Quality”
– Analyzes how network conditions and expressive humanoid avatars shape user experience in collaborative VR environments.
– Authors: Gulnaziye Bingol, Lazizjon Suyunov, Zukhriddin Kamolov, Alessandro Floris, Simone Porcu, Luigi Atzori
“MEET: The Music Event Emotion Tracking Metaverse”
– A demo of a VR disco where participants’ emotions influence both music selection and interaction dynamics.
– Authors: Luigi Atzori, Gulnaziye Bingol, Concetta Cantone, Nicola Conci, Matteo Fasa, Alessandro Floris, Giulia Martinelli, Marina Samarotto, Salvatore Serrano
“Leveraging Multi-View Learning for Quality of Experience Prediction Models”
– Explores multi-view learning to predict QoE while enabling collaboration between models without sharing private data.
– Authors: Matteo Fratta, Simone Porcu, Giulia Martinelli, Alessandro Floris, Luigi Atzori
“MVAW-PCQA: A No-reference Point Cloud Quality Assessment via Multi-View Adaptive Weighting”
– Introduces a new model for 3D point cloud quality assessment that outperforms state-of-the-art methods.
– Authors: MohammadAli Hamidi, Simone Porcu, Alessandro Floris, Luigi Atzori
For more info: https://qomex2025.itec.aau.at/
Esplorando il futuro della qualità multimediale al QoMEX 2025
All’inizio di ottobre, i membri del Net4U Lab hanno partecipato alla 17ª International Conference on Quality of Multimedia Experience (QoMEX 2025) a Madrid — uno dei principali eventi internazionali dedicati alla Quality of Experience (QoE) e alla User Experience (UX) nei sistemi multimediali.
I ricercatori del laboratorio hanno contribuito con quattro lavori, che riflettono l’impegno di Net4U nella ricerca su tecnologie immersive e innovazione centrata sull’uomo:
“QoE in Multi-user Collaborative Virtual Reality Games: Impact of Network and Avatar Quality”
– Analisi dell’impatto delle condizioni di rete e degli avatar espressivi sull’esperienza utente in ambienti VR collaborativi.
– Autori: Gulnaziye Bingol, Lazizjon Suyunov, Zukhriddin Kamolov, Alessandro Floris, Simone Porcu, Luigi Atzori
“MEET: The Music Event Emotion Tracking Metaverse”
– Demo di una discoteca virtuale in cui le emozioni dei partecipanti influenzano la musica e le interazioni.
– Autori: Luigi Atzori, Gulnaziye Bingol, Concetta Cantone, Nicola Conci, Matteo Fasa, Alessandro Floris, Giulia Martinelli, Marina Samarotto, Salvatore Serrano
“Leveraging Multi-View Learning for Quality of Experience Prediction Models”
– Studio sull’uso del multi-view learning per prevedere la QoE rispettando la privacy dei dati.
– Autori: Matteo Fratta, Simone Porcu, Giulia Martinelli, Alessandro Floris, Luigi Atzori
“MVAW-PCQA: A No-reference Point Cloud Quality Assessment via Multi-View Adaptive Weighting”
– Nuovo modello di stima della qualità per le nuvole di punti che migliora le performance degli approcci esistenti.
– Autori: MohammadAli Hamidi, Simone Porcu, Alessandro Floris, Luigi Atzori
Per maggiori informazioni: https://qomex2025.itec.aau.at/