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Exploring the Future of Multimedia Quality at QoMEX 2025

    Earlier this month, members of Net4U Lab took part in the 17th International Conference on Quality of Multimedia Experience (QoMEX 2025) in Madrid — one of the leading global events on Quality of Experience (QoE) and User Experience (UX) in multimedia systems.

    Net4U researchers contributed with four papers, showcasing cutting-edge studies on immersive multimedia and human-centered innovation:

    “QoE in Multi-user Collaborative Virtual Reality Games: Impact of Network and Avatar Quality”
    – Analyzes how network conditions and expressive humanoid avatars shape user experience in collaborative VR environments.
    Authors: Gulnaziye Bingol, Lazizjon Suyunov, Zukhriddin Kamolov, Alessandro Floris, Simone Porcu, Luigi Atzori

    “MEET: The Music Event Emotion Tracking Metaverse”
    – A demo of a VR disco where participants’ emotions influence both music selection and interaction dynamics.
    Authors: Luigi Atzori, Gulnaziye Bingol, Concetta Cantone, Nicola Conci, Matteo Fasa, Alessandro Floris, Giulia Martinelli, Marina Samarotto, Salvatore Serrano

    “Leveraging Multi-View Learning for Quality of Experience Prediction Models”
    – Explores multi-view learning to predict QoE while enabling collaboration between models without sharing private data.
    Authors: Matteo Fratta, Simone Porcu, Giulia Martinelli, Alessandro Floris, Luigi Atzori

    “MVAW-PCQA: A No-reference Point Cloud Quality Assessment via Multi-View Adaptive Weighting”
    – Introduces a new model for 3D point cloud quality assessment that outperforms state-of-the-art methods.
    Authors: MohammadAli Hamidi, Simone Porcu, Alessandro Floris, Luigi Atzori

    For more info: https://qomex2025.itec.aau.at/

    Esplorando il futuro della qualità multimediale al QoMEX 2025

    All’inizio di ottobre, i membri del Net4U Lab hanno partecipato alla 17ª International Conference on Quality of Multimedia Experience (QoMEX 2025) a Madrid — uno dei principali eventi internazionali dedicati alla Quality of Experience (QoE) e alla User Experience (UX) nei sistemi multimediali.

    I ricercatori del laboratorio hanno contribuito con quattro lavori, che riflettono l’impegno di Net4U nella ricerca su tecnologie immersive e innovazione centrata sull’uomo:

    QoE in Multi-user Collaborative Virtual Reality Games: Impact of Network and Avatar Quality”
    – Analisi dell’impatto delle condizioni di rete e degli avatar espressivi sull’esperienza utente in ambienti VR collaborativi.
    Autori: Gulnaziye Bingol, Lazizjon Suyunov, Zukhriddin Kamolov, Alessandro Floris, Simone Porcu, Luigi Atzori

    MEET: The Music Event Emotion Tracking Metaverse”
    – Demo di una discoteca virtuale in cui le emozioni dei partecipanti influenzano la musica e le interazioni.
    Autori: Luigi Atzori, Gulnaziye Bingol, Concetta Cantone, Nicola Conci, Matteo Fasa, Alessandro Floris, Giulia Martinelli, Marina Samarotto, Salvatore Serrano

    Leveraging Multi-View Learning for Quality of Experience Prediction Models”
    – Studio sull’uso del multi-view learning per prevedere la QoE rispettando la privacy dei dati.
    Autori: Matteo Fratta, Simone Porcu, Giulia Martinelli, Alessandro Floris, Luigi Atzori

    MVAW-PCQA: A No-reference Point Cloud Quality Assessment via Multi-View Adaptive Weighting”
    – Nuovo modello di stima della qualità per le nuvole di punti che migliora le performance degli approcci esistenti.
    Autori: MohammadAli Hamidi, Simone Porcu, Alessandro Floris, Luigi Atzori

    Per maggiori informazioni: https://qomex2025.itec.aau.at/